Vážení majitelé hafanů, udělejte si mezi potřebami Vašeho miláčka ještě místo navíc, přichází totiž Bonbal, variabilní hračka pro psy všech plemen a temperamentu! Tato novinka, která se objevila v letošním roce na veletrhu SuperZoo, ihned zaujme svým designem a praktičností. Podrobili jsme jeden kus podrobnému testování a výsledky Vám přinášíme v tomto článku.

Pokud byste se domnívali, že v oboru hraček pro psy již není moc co vymyslet, budete příjemně překvapeni. Americká společnost Petprojekt totiž přichází téměř každoročně se zajímavými produkty pro naše miláčky, a letos tomu nebylo jinak.  Variabilní novinka Bonbal je totiž 2v1 – míček i činka. Jednoduchým ohrnutím okrajů se z činky stane míček, se kterým si váš pejsek může užít spoustu zábavy.

Bonbal-title-all-of-them

Specifikace:

Bonbal je vyroben ze 100% přírodního kaučuku, který je netoxický. Vyrábí se ve 2 velikostech a 3 barvách: modré, zelené a růžové. Pro naše potřeby jsme vybrali větší velikost v modré barvě.

Malá verze: 7×11,5 cm, váha cca 60 gramů

Velká verze: 11×18 cm, váha 292 gramů

Výrobce uvádí, že hračka je odolná, takže vydrží i drsnější zacházení. Víc však stupeň odolnosti nijak nespecifikuje.

Fotogalerie:

Jako testeři byli vybráni:

Bojko: 6letý pejsek, kříženec foxteriéra a aljašského malamuta, vášnivý aportér, nemá destrukční sklony

Mango: 5 měsíční štěně bulteriéra, typický bulík, který vše likviduje, zkouší výdrž hraček

Baccara a Mokka: 2 fenky plemene boxer, které milují přetahování a žádná hračka jim dlouho neodolá

Bojko_Mango_boxerky_Bonbal

Jako první začal testovat Bojko, kterému se Bonbal velmi zalíbil. Na aportování je tato hračka přímo dělaná, vzhledem k použitému materiálu je pro psy příjemnější, než klasická dřevěná činka. Díky ohebnosti kaučuku se totiž vejde skvěle do tlamy, ať už ji pejsek vezme za jakýkoliv konec. Občasné přežvýkání přestála bez jakékoliv újmy. Ve tvaru míčku se bez problémů kutálí, avšak neodráží se od země. Přežije i silnější kopání, pády a nárazy. Ve vzduchu však kvůli své váze neletí tak dobře, jako klasické míčky. Vzhledem k tomu, že není celá uzavřená, má tendence dovnitř nabalovat nečistoty. Při zašpinění ji ale stačí jednoduše otřít, anebo umýt vodou, a je jako nová.

Náročnější chvilky Bonbal zažil při testování s Baccarou a Mokkou. Holky okamžitě zaujal a následovala zátěžová zkouška: přetahování, kousání a žvýkání, to vše ve dvojité dávce. Po první hodině již začaly být na hračce zjevné známky používání – prokousnutá díra, mírné oděrky – i přes svou odolnost se tedy nehodí pro přetahování. U více slintajících hafanů Bonbal navíc klouže při manipulaci, neboť jeho povrch je kluzký i přes mírné vroubkování. I přes krátké čumáčky boxerů se s Bonbalem fenky vyřádily, a nedělalo jim problém s ním manipulovat.

Nakonec si jej do parády vzal Mango, tryskomyš v psí kůži. Jeho aktivita spočívá v kousání, trhání, drápání a likvidaci všech možných hraček. Pořádně se do Bonbalu pustil, svými ostrými zoubky jej kousal jako o život. Protáhnul jej blátem i listím, nebral si žádné servítky. Kaučuk se mu evidentně líbil, nechtěl dát hračku z tlamy. I přesto, že se snažil jako Terminátor, Bonbal přežil s přijatelnými šrámy, lze jej tedy opravdu považovat za odolný. Pro štěňata je velmi vhodný, a to i pro ty drsnější.

Jak se našim hafanům Bonbal líbil? Podívejte se na video:

Bonbal lze také použít jako interaktivní hračku, pokud se do něj ve formě míčku  vloží dostatečně velké pamlsky. Je však třeba počítat s tím, že materiál je ohebný, a tak pejsek může přijít na to, že dobroty z něj jdou při správné fintě lehce vytáhnout.

Jeho velká nevýhoda spočívá v tom, že neplave ve vodě. Rozhodně tedy nedoporučuji pro vodní hrátky, při nichž můžete o hračku lehce přijít. I přes tento nedostatek je však skvělým produktem pro interiérové i outdoorové aktivity.

Cena je velmi příznivá, pohybuje se kolem 150/270 CZK za menší/větší velikost. Vzhledem k použitému materiálu a odolnosti má hračka skvělý poměr cena/výkon.

Po více než měsíčním testování konstatuji,  že s Bonbalem je velká zábava, a rozhodně jej mohu doporučit pro každého hafana, nejenom pro ty, kteří rádi aportují. Užijete si s ním spousty legrace :)

Bonbal jsem koupila v německém e-shopu Hundwerkszeug za cenu cca 280 CZK (+ cca 200 CZK poštovné DHL/PPL). Doufám, že v nejbližší době se dostane i do prodeje v ČR, protože stojí opravdu za to!