Věřili byste, že existuje hračka pro psa, se kterou se zabaví i páníček? Novinka od Chuckit! je přesně taková vychytávka pro vás i vašeho parťáka. Byla vyvinuta pro co nejlepší prožitek společných procházek. A jaká je ve skutečnosti? Vše o Ultra Sling/Wing/Dart se dozvíte v tomto článku…

Každý pejskař je tak trochu hračička. Vymýšlíme, jak naše hafany zabavit, ať už pomocí různých aktivit, anebo her. Z toho důvodu mne velmi zaujala novinka představená na veletru Global Pet expo 2015 – střílecí prak s doplňky od Chuckit! Jakmile se v koncem května objevily na americkém trhu, ihned jsem tyto hračky objednala. Po cca 3 týdnech přišel balíček s překvapením, a mohlo následovat testování…

Přehled Ultra Sling a dodávaného příslušenství:

Ultra Sling

Střílecí prak

Ultra Wing

Gumové křídlo,  vhodné na malá až středně velká prostranství.

Ultra Dart Rugged

Odolná šipka, díky své celogumové konstrukci velice odolná a zvládne i hrubší zacházení.

Ultra Dart Spin

Rotující šipka.Je kratší, má menší rotační lopatky a je vhodná na středně velká prostranství.

Ultra Dart Float

Plovoucí šipka, vhodná na malá až středně velká prostranství.

Ultra Dart Speed

Rychle létající šipka, vhodná na středí až velká prostranství

UltraSling-miniatura

UltraWing-miniatura

UltraDartRugged-miniatura

UltraDartSpin-miniatura

UltradartFloat-miniatura

UltraDartSpeed-miniatura

Specifikace:

Ultra Sling se dodává v základním balení s Ultra Dart Spin, v barevné kombinaci oranžové, modré, anebo zelené. Prak se sestává z odolné natahovací gumy a rukojeti s vroubkováním a obloukem, který chrání prsty před zraněním. Ultra Wing spolu s dalším příslušenstvím je nutno zakoupit zvlášť. Bližší prozkoumání těchto produktů odhalilo, že jsou vyrobeny z tvrdého polypropylenu a termoplastického kaučuku. Materiál je na omak velmi příjemný, lehký, ergonomický. Velikostí se  hodí pro téměř všechny psy. V popisu výrobků se uvádí, že vydrží i náročnější hru. Jednotlivé díly k sobě pevně lícují, části na Ultra Wing jsou k sobě kromě lepidla připevněny také prošitím. Celkový vzhled napovídá, že hračky budou kvalitativně na dobré úrovni.

Rozměry a hmotnost testovaných produktů:

Ultra Sling: 8 x 7,5 cm, 128 g

Ultra Dart: 22 x 4,5 cm, 90 g

Ultra Wing: 8,5 x 15,5 cm, 88 g

Testování v terénu:

Probíhalo od konce června do začátku října 2015. Lokality zahrnovaly Stromovku, Kampu a další parky na Smíchově. Testéry nám dělalo cca 7 psů, kromě Bojka a Lisy i hafani osob oslovených v anketě a pejsci kamarádů. Bojko byl zástupce aportovacích hafanů, Lisa vypomáhala jako demoliční četa, další účastníci byli odrostlejší štěňata i dospělí psi.

Nejdříve bylo nutné získat trochu cviku pro správné použití a dolet hraček – zdá se to být jednoduché, ale je třeba se naučit s produkty pracovat. Není to však těžké, po pár pokusech už je možné volbou úhlu střely ovládat, jakým směrem a jak daleko doletí. Rotující šipka po dopadu na zem ještě odskočí, tak je třeba s tím počítat. Naopak křídlo připomíná psům let ptáků, a moc daleký dolet nemá, spíše jakoby plachtí.

Hned první den testování se ukázal první nedostatek – kombinace použitého materiálu a psů se sklony k slinění dost ztěžuje vrhání šipek i křídla, protože hračky v ruce prokluzují. U klasického házedla je možné míčky házet bez nutnosti se jich jakkoliv dotknout, u těchto hraček je třeba je průběžně otírat, aby bylo možné ve hře pokračovat. Tento problém by šlo vyřešit nějakým otvorem pro prst, kterým by se šipky i křídlo natahovaly, a nebylo by nutné je tak často sušit.

Velkým mínusem je však ohebnost materiálu použitého na háčky šipek i křídla. Při příliš silném natáhnutí  se ohnou a tudíž není možné je vystřelit. Zejména mužská část populace měla tendence gumu na praku co nejvíce napnout, což zapříčinilo vyvléknutí háčku. Technika vrhu se musí procvičit, aby měl člověk správný cit v rukou. Přitom by stačilo použít pevnější materiál, ze kterého jsou háčky vyrobeny.

Šipka ani házedlo na sebe nenabalují mnoho bláta, ani nezelenají z trávy. Po použití je lze jednoduše omýt. Také není třeba se bát, že by je pes utopil v nejbližším rybníku či jezírku, hračky totiž ve vodě plavou. Nemají tendenci načichnout nepříjemnými pachy. I při nepříliš ohleduplném zacházení a kousání odolávají, i když časem jsou na nich stopy po psích zubech vidět. Lisa se při hraní snažila šipku velmi pracně rozkousat, ovšem ta její likvidační sklony přežila s přijatelnou újmou (viz galerie hraček po testování). Výrobce však doporučuje tyto produkty používat pouze k házecím hrám, a ne ke žvýkání či trhání.

Příjemným překvapením bylo, že přilepené části hraček se od sebe ani po několika měsících neodlepily, a švy také vydržely. Pouze u křídla se objevila malá trhlina ve vnitřní části háčku, který zřejmě nevydržel náročnější hru. Přesto je však možné jej dále používat. Prak tvarově drží, guma se neroztáhne do nechtěné délky.

Dalším plusem je dobrá viditelnost zvolených produktů, výrazné oranžové zabarvení se ani za šera neztratí. Nehrozí tedy, že byste je po setmění beznadějně hledali někde v trávě.

Při testování jsem si všimla, že různým druhům psů vyhovuje lépe buď šipka, anebo křídlo (např. Bojko miluje aport křídla a Lisa si zamilovala šipku). Bohužel se mi nepodařilo rozklíčovat, podle jakého vzoru si oblíbenost své hračky vybírají. Je zajímavé, jak mají různí psi odlišné preference :) Mně se lépe pracovalo s křídlem, protože s ním lze nacvičit různé zajímavé triky.

Cenově jsou Chuckit Ultra vrhací produkty na vyšší úrovni, prak stojí cca 550 CZK, křídlo  a jednotlivé šipky od 240 CZK. V případě, že pejsek hračku někde zapomene, je tedy finanční ztráta citelná.  Pokud ovšem máte psa, který své hračky neztrácí, jsou tyto produkty pro Vás jako stvořené :) I přes zmiňované nedostatky se jedná o zajímavou alternativu ke klasickému aportu, která si své příznivce jistě najde.

V rámci testování jsme provedli i malou anketu mezi pejskaři. A co na Chuckit Ultra Fetch toys říkají?

IMG_1459

IMG_1456

IMG_1511

Jak vypadají hračky po pár měsících testování, se můžete podívat v galerii níže:

Závěr:

Chuckit Ultra vrhací hračky jsou skvělou volbou pro ty majitele psů, které už unavuje jednotvárné házení míčků a chtěli by se při hře taky zabavit. Při správném používání vydrží šipky, křídlo i prak velmi dlouho, a všem zúčastněným poskytnou mnoho hodin bezvadné hry. Cena je sice vyšší než u klasického házedla a míčků, ovšem zábavnost  hraček to bohatě vynahradí. Chuckit Ultra vrhací produkty je možné zakoupit na canipet.cz.

ZPRACOVÁNÍ: 3hvezdy

OVLADATELNOST:  4hvezdy

DESIGN: